Gdybyście mieli jakieś pytania lub chcielibyście do mnie po prostu napisać prywatną wiadomość, możecie skontaktować się ze mną mailowo: olka.fasolka000@gmail.com

wtorek, 22 sierpnia 2017

Dzień 10 etapu 3 (2017)

Pierwszy sen na nowym miejscu był snem sprawiedliwego, spaliśmy do 9. Pierwsze samodzielne śniadanie na tym turnusie.

Zgodnie z obietnicą z dnia wczorajeszego, mimo, że nadłożyliśmy około 1,5 km przedstawiamy zdjęcia z dojścia do plaży przepięknym wąwozem, do którego namówiła nas właścicielka domku, za co serdecznie dziękujemy, miejsce rzeczywiście urokliwe.
Po zaparkowaniu Groszka, Itek ruszył na szlak. Olinowy wóz nabierał takiego rozpędu, że baliśmy się że z Itkowego plecaka otworzy się spadochron. Swoją drogą nikt nie sprawdził co Itek nosi w plecaku.

Ponieważ teren stawał się trudniejszy, nabierał pochyłości i przechyłości ster musiał przejąc Ocec, który nawet z ogromnymi przeszkodami (widoczny głaz) dawał radę.

Droga prowadziła również przez tunel. Dobrze zaopatrzeni w latarki- czołówki zanurzyliśmy się w ciemnościach tunelu.

Widoczne na zdjęciu drzewo mocno ucierpiało podczas ostatnich nawałnic, korzenie mocno podmyte (czego być może nie widać na zdjęciu).  Zastanawiamy się, czy gdy Itek tu kiedykolwiek wróci będzie jeszcze stało.

Przez ostatnie dwa dni skupieni byliśmy na liczeniu schodów, które w takiej ilości są niedostępne dla Olki. Przejście wąwozem dało nam szansę na powrót Olinowego wózka na plażowy szlak.

W dniu dzisiejszym po raz pierwszy zadaniem Kaski było przeprowadzenie Groszka. Miała asystę Itka, który ochoczo chciał się włączyć w pilotowanie Kaśki, snuł jednocześnie plany zakupu niezbędnego sprzętu plażowicza. Co oczywiście uczynił.

W międzyczasie Makka i Ocec zmierzali do Władysławowa. Dla mało spostrzegawczych zwracamy uwagę, że Olka po raz pierwszy w tym sezonie nie jest Orką tzn. jest bez śpiworka.
Telewizja kłamie... miał padać deszcz, miał być sztorm, temperatura 18 stopni, a my porozbierani gotowi do kąpieli w morzu.

Po udanych zakupach, należało przetestować możliwości Itka i wypróbować nabyty szpadel. W zasadzie nawet nie mieliśmy w planie wychodzić ekipie na przeciw, poczekaliśmy na nich przy zejściu 1 we Władysławowie. W poprzednich latach wielokrotnie narzekaliśmy na kopaczy tzw. wilczych dołów, tym razem takiego kopacza mamy w naszej bandzie!!!

Podczas gdy Makka, starym zwyczajem, poszła klepnąć kamienie zachodniej części portu, pozostali członkowie grupy zamiast cymbergaja wybrali strzelnicę. Oczywiście męska część bandy miała najlepszą zabawę.

Po przerwie obiadowej musieliśmy przejechać na drugą stronę portu i na drugą stronę torów.

Makka bardzo chciała stworzyć szczególną kompozycję fotograficzną, zdjęcie Groszka pod kołami przejeżdżającego z Helu pociągu. Niestety nie była to wąskotorówka, tylko pendolino.

Po wejściu na plażę, Makka nie mogła uwierzyć, że jesteśmy już na półwyspie helskim!!!

Podobnie jak miało to miejsce przy zachodniej stronie portu, tym razem wyruszyła klepnąć kamienie na stronie wschodniej portu.

Tu nadaje Makka, i znowu poczułam się intruzem... plaża może nie była dzika, ale zauważyłam wyraźną granicę plaży należącej do turystów i plaży należącej do ptaków.

Kaczki dreptające do morskiej kąpieli rozwaliły mnie na łopatki.

Itek z Kaśką w oczekiwaniu na Makke przy zejściu nr 2 w Chałupach nadal doskonalili umiejętności kopalniano-wydobywcze.

Itek efekt swojej pracy nazwał źródełkiem, my mamy inne skojarzenia.

Wakacje, wakacjami ale wieczorne lekcje zostały odrobione.

Jutro ruszamy z kopyta, musimy poprawić ostatnie statystki.
Kolejny dzień nie dostrzegliśmy ani jednego słupka kilometrażowego. Liczenie na półwyspie helskim zaczynamy od nr 1.

Statystyka:
Wtorek: 22.08.2017r.
Odcinek: Chłapowo (zejście 15) - Chałupy (zejście 2)
czas:  ~13.00 -18.00
Odległość po plaży: 4 km
Odległość całkowita: ~ 8 km
Schodów: 210 (pokonane przez Kaśkę i Itka)

1. Paulina (Baśka)23 sierpnia 2017 19:36

Chałupy welocome to ... Bahama mama luz
    Afryka dzika dawno odkryta
    Chałupy welcome to ....

2. Jeśli chodzi o słupki kilometrażowe to one idą teraz od... zera, które było we władysławowskim porcie. Przed portem, chyba tylko wirtualnie, stoi słupek 125 km. Na helskim cyplu będzie 36, a na drugim końcu mierzei 71. Słupek 124 stał kiedyś na łąkach na wysokości obecnej stacji Circle K, ale od pewnego czasu też jest tylko wirtualny. Od niego już bez większych niespodzianek (kilometrowych) będzie prosta, a właściwe łukowata, droga do granicy. :)

1. Liczyliśmy trochę na Twoją reakcję :) A co do szczegółów technicznych przeprawy z wózkiem po stronie zatoki i dalej do Piasków, możemy liczyć na jakieś podpowiedzi? (Ysek)

2. Z Helu możecie wyjść (a może nawet wyjechać) przez dawny Port Wojenny by za oczyszczalnią ścieków wyjść na plażę. Plaża jest dostępna do ośrodka prezydenckiego czyli przez jakieś 5 km. Później do Władysławowa to już będą tylko jakieś krótkie kawałki piasku, natomiast wzdłuż brzegu biegnie ścieżka rowerowa. Ta sama która z Helu do Jastarni jest wzdłuż szosy. Od Juraty można również poruszać się niebieskim szlakiem przez las. Później, aż do Rzucewa też właściwie nie ma plaży. Z Władysławowa do Pucka można pójść szlakiem żółtym, a dalej niebieskim. Jak przejść z Osłonina do Rewy to kiedyś napisał Kuba: http://www.marszony.republika.pl/rewa.htm Dalej jest plaża aż do granicy z przerwami na porty w Trójmieście.

Jeśli jeszcze nie minęliście Juraty to pamiętajcie, że między wejściem Jurata 63 a Hel 64 jest prawie 10 km, a jedyne zejście pomiędzy nimi jest ciężko znaleźć od strony plaży - jest kawałek za tabliczką z 27 km.

3. Punkty w Helu, o których pisałem:

Początek szlaku we Władysławowie:

Jakbyście jeszcze coś chcieli wiedzieć to pytajcie.

3. Ten komentarz został usunięty przez autora.